Planeringsverktyg - Nästan alla projekt blir bättre med Coleo

Allt samlat på ett ställe

Vi förenklar din och dina kollegors vardag genom att samla alla projekt, alla filer och alla uppgifter säkert på ett ställe i molnet. Detta gör att var du och dina kollegor än befinner er behöver ni endast tillgång till Internet för att kunna arbeta med era projekt.

Nya projekt snabbt och enkelt

Att komma igång med ett projekt kan ibland vara svårt. För att hjälpa dig att spara tid och kraft har vi gjort så att du snabbt och enkelt kan skapa ett nytt projekt från mall eller genom att kopiera något av dina befintliga projekt.

Fri lagring i molnet

Vi anser att lagringen av filer är en miljöfaktor. Du ska inte behöva ställas inför frågan, vilka filer ska jag lagra eller inte i mitt projekt? Därför erbjuder vi alla våra kunder fri lagring, tryggt och säkert i molnet av alla dina och dina kollegors projektfiler.

Vart du än befinner dig

Du kan själv avgöra när du vill arbeta med dina projekt i Coleo, det enda du behöver är en Internet-uppkoppling. I detta planeringsverktyg kan du tillsammans med dina kollegor bättre samverka och kommunicera, vart ni än befinner er.

Prova fritt i 30 dagar!

Det är väldigt enkelt att komma igång – ange bara din e-post nedan så skickar vi en aktiveringslänk till dig.

Uppgifter med multifunktion

Vi har byggt vår multifunktionella uppgiftshantering så att du snabbt och lätt kan hantera uppgifter, även de uppgifter som inte har någon projekttillhörighet.

Kommunicera och diskutera

I varje projekt och på varje uppgift har du möjlighet att skicka meddelanden. Dessa meddelanden kan besvaras av dina kollegor och ni får hela diskussionen samlade i ert projekt.

Alla filer på ett och samma ställe

Tack vare fri lagring kan du samla alla projektfiler med versionshantering på ett och samma ställe. Dessutom kan du lägga upp dokumentmallar åtkomligt för alla.

Anpassa teamet för ditt projekt

Du kan skapa teamet som är bäst lämpad att genomföra ditt projekt. Detta genom att addera deltagare med en viss kompetens för en speciell roll.

Koll på kostnaderna

Vår avancerade ekonomihantering gör att du enkelt få koll på projektets budget och kostnader. Du kan också koppla dina kostnader till en budgetpost, ett delprojekt eller till och med en specifik uppgift.

Tidsschemat ger dig överblick

Med vårt tidschema kan du enkelt få en bra överblick av hela projektet. Tidschemat visar även de olika uppgiftstyperna som tillhör projektet, så du lätt kan se när i tiden en viss uppgift ska vara klar.

Avancerade filter

För att underlätta din vardag har vi i Coleo byggt in en avancerad filter-funktionalitet. Detta innebär att du bland annat kan filtrera på kategori, kompetens, roll, projekt- och uppgiftstyp.

Kopiera eller skapa mallar

I Coleo har du möjlighet att kopiera eller spara dina projekt som mallar för att sedan använda dom i ett liknande projekt. Denna funktion sparar både tid och energi hos dig och dina kollegor.